Händer under sommaren!

Sommaren står för dörren och vi vill ut och njuta. Den digitala utställningen Vävda rum ger den möjligheten att både se konst och vara utomhus. Ladda ner appen! Du som medlem har även möjlighet till en visning av Konsthallens utställning.

Vävda Rum – en virtuell utställningen med 10 konstverk utplacerade centralt i Tomelilla.

Utställningen kan ses hela sommaren, t o m 30 september, och på över 130 platser i hela Sverige. Ladda ner appen på App store eller Google Play och gå ut och njut av konsten!

Guidad konstvandringar i Vävda Rum med Bitte Müller Hansen:
Måndagen den 19/6, kl. 13 – 14, onsdagen den 5/7. Kl. 13 – 14 och fredagen den 28/7, kl. 10 – 11. Möt upp på biblioteket med en fulladdad smartphone.

Visningar av Tomelilla Konsthalls utställningar, med intendent Désirée Lennklo, för Tomelilla Konstförenings medlemmar, med gäster.

Först ut är Peter Picasso, torsdagen den 22 juni kl. 15.00.

PETER PICASSO – Peter Johansson (17 juni–27 aug)
År 2023 har det gått 50 år sedan Pablo Picasso dog. Det är också 45 år sedan filmen Picassos äventyr, i regi av Tage Danielsson, hade premiär. Filmen spelades till stor del in i Tomelilla. När konstnären Peter Johansson inbjöds att ställa ut i Tomelilla konsthall år 2023 fick han plötsligt en vision; Det skulle bli en utställning inspirerad av Picassos äventyr!
Följ med på en spännande visning bland platsspecifika installationer och kulisser som bildar fond för ett antal nyproducerade kortfilmer. Välkommen att ta del av samt att höra historien bakom ett av de största konstprojekt som landat i Tomelilla!

Nu är vi igång med att planera höstens program. Vi kommer att informera i Nyhetsbrev och på Facebook, så snart allt är på plats.
Med önskan om en fin konstsommar.
Välkomna